Zendingserfgoedkalender 2021

Ook dit jaar is het mogelijk om een kalender voor 2021 te bestellen. De ZWO commissie verzorgt al jaren de verkoop van de kalender. Een deel van de opbrengst is bestemd voor de ZWO doelen.

De Zendingserfgoedkalender 2021 toont batiks van ds. Khristian Aris Widodo (ontwerp) en de Batik Workshop Kalipenten (uitvoering) uit Yogyakarta, Java Indonesië.

Het thema luidt: Eenheid in verscheidenheid. Hier verbeeld als het samen optrekken in een sfeer van tolerantie en wederzijds respect van volgers van de grote godsdiensten in Indonesië. Eenheid in verscheidenheid is ook het nationale symbool van de Indonesische republiek.

De Zendingserfgoedkalender 2021 toont ons Bijbelse verhalen naar het ontwerp van de Javaanse dominee Khristian Aris Widodo die met de hand gebatikt zijn door de batik-studio die ds. Aris in de gemeente Kalipenten (een voorstad van Yogyakarta) heeft opgericht om de kerkelijke gemeente meer op haar woonplaats, met een overgrote meerderheid van moslims, te betrekken. Moslims en christenen werken hierin dus van harte samen.. Voor meer informatie, zie – link –.

Dit jaar willen we u vragen om de kalender vooraf te bestellen. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar: diaconie@deoosterkerk.nl met de vermelding hoeveel kalenders u wilt hebben. Wij bestellen de kalenders dan en zorgen dat ze bij u terecht komen.

Ze kosten 10 euro per stuk.

Namens ZWO commissie,
Addy Koster