Tienerdiensten 2018-2019

Met veel plezier hebben wij op zondag 14 oktober een eerste tienerdienst gehouden. Met elkaar hebben we het rooster van dit seizoen besproken en kwamen er meteen al onderwerpen en activiteiten ter sprake.

Naast de tienerdiensten zijn er nog meer activiteiten voor de tieners, hieronder nog even alle data op een rijtje:

Zondag 14 oktober – 9:30 – Tienerdienst: Spel ‘Plof’
Vrijdag 2 november – 18:45 – 20:45 – Schoendoos actie Edukans
Zondag 18 november – 15:00 – 17:00 – Film Wall-E
Zondag 25 november – 19:00 – 20:15 – Jeugddienst
Zondag 9 december – 9:30 – Tienerdienst: creatief met kerst
Zaterdag 29 december – 6:00 – 17:00 – Oliebollen bakken
Zondag 13 januari – 9:30 – Tienerdienst: wat is de ‘diaconie’
Vrijdag 1 februari – 19:30 – 22:00 – Sirkelslag YOUNG
Zondag 10 maart – 9:30 – Tienerdienst: divers geloven
Zondag 14 april – 9:30 – Tienerdienst: Pasen / Passion
Zondag 12 mei – 9:30 – Tienerdienst: de groene kerk
Zondag 19 mei – na de dienst – Inspiratie wandeling
Zaterdag 25 mei – 10:00 – 16:00 – EO-jongerendag (Ahoy)
Zondag 30 juni – 9:30 – Tienerdienst: Afsluiting van het seizoen

Alle tieners tussen de 12 en 16 jaar oud zijn van harte welkom! De tienerdiensten vinden plaats tijdens de kerkdienst meestal op zolder van de Oosterkerk, maar daar willen wij ook wel eens van afwijken. Mocht je nog niet eerder geweest zijn, laat het ons dan even weten, dan kunnen we je toevoegen in onze groepsapp.

Nu vraag je je misschien af hoe zo’n tienerdienst eruit ziet? Meestal starten we met een mooi gedicht, een pakkend filmpje of een bijzondere tekst wat past bij het thema van die tienerdienst. Vervolgens gaan we in gesprek met elkaar hierover. Dit wordt iedere keer weer op een andere manier gedaan. Door stellingen, vragen, kaartjes met verbeeldingen of in een andere spelvorm. Daarna gaan we op een actieve manier met het thema aan de slag. Soms wijken we ook helemaal af van dit programma en gaan we bijvoorbeeld naar buiten om foto’s te maken of een andere soort kerkdienst met elkaar mee te maken.
Wij hebben er weer zin in en we hopen met de tieners er weer een gezellig seizoen van te maken.

Namens de leiding van de tienerdienst,
Geke van Vliet, Jack Kruizinga, Jeroen Karstens, Paulien Eikelhof, Peter Dorsman, Rob Aalders en Caroline Roerade