Solidariteitskas

De Oosterkerk doet elk jaar mee aan twee landelijke acties, te weten Kerkbalans en Solidariteitsfonds. De eerste is helemaal ten bate van onze eigen kerk en de tweede een beetje voor ons zelf, maar vooral voor kerken waarbij de financiële middelen ontbreken om plannen te kunnen uitvoeren. Deze gemeenten kunnen een beroep doen op de Solidariteitskas van de Protestantse Kerk.

De Solidariteitskas is ingesteld vanuit de gedachte dat gemeenten elkaar helpen en ondersteunen om levendig en krachtig in de wereld te staan. Kerken uit het hele land dragen een vast bedrag per belijdend lid bij. Wij vragen u om een bedrag van minimaal €10 per (gezins-)lid, waarvan € 5 wordt afgedragen aan de Solidariteitskas. Het bedrag dat overblijft, is bestemd voor onze eigen gemeente. Doet u mee? We rekenen op uw solidariteit en bijdrage!

Ons bankrekeningnummer is NL51 RABO 0373717342 t.n.v. PgC Prot. Wijkgemeente De Oosterkerk ovv Solidariteitskas of Solkas

Enkele jaren geleden kreeg ieder lid een enveloppe met acceptgiro in de brievenbus. Mede door de corona periode zijn we zaken meer digitaal gaan doen. Aangezien deze nieuwsbrief door veel gemeenteleden gelezen wordt vinden we het in deze tijd van verduurzaming niet passen om alsnog bovenstaande informatie individueel te verstrekken. We hebben vanzelfsprekend oog voor leden die de nieuwsbrief niet ontvangen, om hen alsnog te informeren.

Hartelijk dank voor uw betrokkenheid!

P.S. Wees solidair en geef voor levendige en krachtige kerken!

Wilt u meer weten over de Solidariteitskas? Kijk op protestantsekerk.nl/fondsen/solidariteitskas.

Namens het College van Kerkrentmeesters,
Jan van der Sloot