Project advent en kerst 2022 met de kindernevendienst

Het thema van het project is:  Levenslicht. De uitdrukking “het levenslicht zien” betekent geboren worden. In de Bijbel zijn leven en licht sterk aan elkaar verbonden: als God leven op aarde maakt, begint Hij met licht.

God wordt ook vaak omschreven als licht, en in het evangelie van Johannes vertelt Jezus dat Hij het licht der wereld is  (Joh. 8:12). Levenslicht is een wonder dat God aan mensen geeft. In de adventstijd gaan we vol verwachting op weg naar kerst. We kijken uit naar de komst van de Heer.  Dat doen we dit jaar met verhalen over bijzondere vrouwen uit het Oude Testament, die door de evangelist Mattheüs genoemd worden als ‘voormoeders’ van Jezus.  Door hun verhalen te vertellen, krijgen we ook iets te zien en te horen van wie Jezus zal zijn.  Elke week krijgen we in de kerk of nevendienst visite van deze vrouwen en uiteraard zingen we  ook een bijpassend projectlied.  Op eerste kerstdag zullen we dit project in stijl afsluiten.

Dit jaar hebben weer verrassingstasjes uitgedeeld aan de gezinnen uit onze kerk met kinderen van de basisschoolleeftijd.  In deze tasjes zit o.a. een gezinsboekje. In de weken van advent leven we toe naar het kerstfeest. Met dit boekje kun je daar als gezin samen invulling aan geven. Voor elke dag in de adventstijd is er een bladzijde met een voorleesverhaal,  een activiteit, een knutseltip of iets anders.

Wij als kindernevendienst team kijken uit naar komende periode en hebben er veel zin in en we hopen dat er veel kinderen mogen ontmoeten zodat we gezellig de adventsperiode en het kersfeest samen kunnen vieren.

Het kindernevendienstteam:
Hinke, Caroline, Albertina, Iris en Petra.