Paasgroetenactie 2021

Ook in de Veertigdagentijd 2021 organiseren de Protestantse Kerk en Kerk in Actie de Paasgroetenactie om gedetineerden een bemoedigende groet te sturen met Pasen. Juist in deze tijd kunnen gevangenen een hart onder de riem goed gebruiken.

Ieder jaar worden zo vanuit het hele land tienduizenden paaskaarten naar gevangenissen gestuurd. Zo’n paasgroet doet goed. Gevangenen realiseren zich dat er mensen zijn die zich inleven in hun situatie. “De vrouw die dit geschreven heeft, kent mij helemaal niet en toch krijg ik deze kaart,” was de verbaasde reactie van een vrouwelijke gedetineerde toen ze een paasgroet ontving.

In de afgelopen jaren konden gemeenteleden zo’n kaart na afloop van de dienst meenemen. Bedoeling is dan om op de kaart een wens te schrijven en de naam als afzender.
We willen in deze corona tijd toch deelnemen aan deze actie. Als u mee wilt doen, dan kunt u uw naam en de wens naar het onderstaande email adres mailen. Wij zorgen er dan voor dat uw naam en uw wens op de kaart komt te staan en dat die verstuurd wordt. Aangezien we voor 6 maart de kaarten moeten terugsturen, willen we u vragen om uiterlijk 1 maart te reageren. We hopen dat u mee doet!

Namens de diaconie Oosterkerk

Addy Koster (diaconie@deoosterkerk.nl).