Opvang vluchtelingen – vrijwilligers gezocht

Informatie vanuit het Diaconaal Platform Capelle,
het samenwerkingsverband tussen 15 kerken in Capelle.

Oekraïense vluchtelingen helpen? Welkom!

In de afgelopen tijd zijn er verschillende initiatieven gestart waarbij vrijwilligers uit verschillende Capelse kerken samenwerken. De groepen kunnen nog versterking gebruiken! Hopelijk melden zich voldoende mensen aan zodat de activiteiten ook in de zomervakantie door kunnen gaan. Kom gerust een keer meekijken om te zien of het iets voor je is, en of je (soms of vaker) mee wilt gaan helpen.

Er worden vrijwilligers gezocht voor de volgende 3 initiatieven:

• Spelen met Oekraïense kinderen die wonen op Rivium boulevard 122
    Wanneer: wekelijks op woensdagmiddag van 14.00 uur tot 15.30 uur.
    Activiteit: knutselen, gezelschapsspelletjes, balletje trappen e.d.
    Hoe: samenwerking via een groepsapp, beschikbaarheid wordt opgegeven via een link in deze appgroep (hoeft niet wekelijks!), elke woensdag komt een aantal vrijwilligers met eigen materialen en wat lekkers/drinken naar het speelterrein voor het gebouw.
    Opgeven bij: Marjolijn Schumacher 06-81147937
  • Wandelen met Oekraïense vluchtelingen uit het Rivium
    Wanneer: ongeveer driewekelijks op een zaterdag of op een doordeweekse avond.
    Activiteit: wandelen met volwassenen en kinderen die zich vooraf hebben opgegeven (voorbeeld: Eschpolder, belevenisboerderij, Kralingse bos).
    Hoe: samenwerking via een groepsapp, datum en locatie bepalen via de app, afhankelijk van aantal deelnemers wordt er een aantal auto’s en vrijwilligers bepaald.
    Opgeven bij: Niek Visser 06-42071064
  • Weggeefwinkeltje achter de Laankerk met kleding en spullen uit de Mient
    Wanneer: maandag 19.00 uur – 20.30 uur, dinsdag 10.00 uur – 11.30 uur, donderdag 13.00 uur – 14.30 uur.
    Activiteit: het doel van het winkeltje is om de Oekraïners op een prettige manier en dichtbij het Rivium gratis te kunnen laten winkelen, taken: winkeltje bemannen, voorraden bijvullen, voorraden uit de Mient halen etc.
    Hoe: samenwerking en takenverdeling via een groepsapp, deze activiteit is tijdelijk, eind augustus wordt het winkeltje zo mogelijk verplaatst naar het Rivium.
    Opgeven bij: Mariëlle Crielaard 06-13832601

En heeft u nog ideeën, laat ons het weten…

Kernteam DPC+
Jan Bezemer