Nieuwsbrief 52

Dit weekend zijn er een drietal diensten te volgen.

Kerstnachtdienst: Just dance 2022

We komen niet allen tezamen dit jaar. En: er kan opnieuw heel veel niet. Je kunt er het gevoel van krijgen dat alles stil staat en we niet echt ergens naartoe gaan. In de kerstnachtdienst gaan we met elkaar vieren dat het donker van de nacht wordt doorbroken door engelen, licht en een nieuw begin. En stilstaan: daar is geen sprake van.
We zingen en luisteren naar mooie kerstliederen in een afwisseling van klassiek en modern. Sopraan Annelies Schep en Ton van Vliet nemen ons mee in enkele prachtige kerstliederen. Kortom: bent u op zoek naar een bewogen kerst? Vier dan mee via de livestream!

Kerstmorgen: geluk in beweging

Een kind in de stal, geluksmomenten en trompetgeschal! De afgelopen weken hebben we steeds een foto bekeken en de verhalen verteld bij het album van Lucas. Een oude priester in de tempel, twee zwangere vrouwen die elkaar ontmoeten, enzovoort. Daarbij hebben we opgediept wat de foto’s ons te zeggen hebben, wat God ons daarin te zeggen heeft. Datzelfde willen we doen aan de hand van foto’s die u heeft toegestuurd. Welk verhaal zit daar achter, wat leert dat ons over jou, maar misschien ook wel over God? Hoe gaat Gods verhaal met mensen nog steeds verder?

Intussen kunt u de dienst thuis meevieren en kunt u thuis meezingen met mooie kerstliederen, begeleid door Ton van Vliet op piano/orgel, maar ook door twee trompettisten: Matthijs Alderliesten en Ingeborg van Vliet. Er is weer een prachtige schikking en de laatste kaars ontbrandt. Kortom: gezegende kerstdagen.

Ds. Ruben Schep

Zondag 26 december:

Pastor Mw. J. Vos-Spek gaat voor in de Oosterkerk.

U bent van harte welkom om via de KerkTV de dienst bij te wonen!

Corona beperkt ons weer…
Helaas zijn we genoodzaakt om onze plannen bij te stellen. Zaterdagavond 18 december is tijdens de persconferentie een totale lockdown afgekondigd met ingang van zondag 19 december. Deze lockdown duurt in ieder geval tot 15 januari 2022.

In de Oosterkerk gaan we over op het alleen digitaal uitzenden van de kerkdiensten en bestaat er voorlopig geen mogelijkheid om de kerst- en overige diensten live bij te wonen. Als kerkenraad volgen wij het advies van de CIO (interkerkelijk contact in overheidszaken) om de kerk te sluiten voor live-vieringen. We hopen dat u m.b.v. de live-stream geïnspireerd raakt en zich verbonden voelt met elkaar tijdens de  komende diensten.

De dienst zal ook uitgezonden worden via de KerkTv.

Heeft u nieuws of informatie die voor de gemeenteleden van belang is, dan kunt u die sturen naar: deoosterkerk@gmail.com.

Wilt u zich voor deze nieuwsbrief aanmelden, stuur dan een email naar: deoosterkerk@gmail.com.

Ook u kunt aan de inhoud van deze nieuwsbrief bijdragen. Heeft u nieuws of informatie die voor de gemeenteleden van belang is, dan kunt u die eveneens sturen naar: deoosterkerk@gmail.com.
Heeft u de nieuwsbrief niet ontvangen, dan kunt u hem hier vinden.