Nieuwsbrief 49

Zondag 5 december – 2de Advent

Het gaat de afgelopen maanden veel over vertrouwen. Het staat geregeld op het spel. Iemand vertrouwen betekent altijd dat je een zeker risico neemt: je geeft vertrouwen in de hoop dat de ander doet wat er is afgesproken.
Zondag staan we stil bij een bijzonder soort vertrouwen, vertrouwen op God. We lezen er over bij Abraham en Sara en bij Maria. Verder gaat de tweede kaars van advent aan, is er een liturgische schikking en gaan we verder in het plakboek van Lucas met de kinderen. Genoeg om de stemming naar kerst te komen!

Samen kerst?!

Samen kerst vieren wordt ook dit jaar een uitdaging. Maar, voor in de kerk hebben we daar voor kerstmorgen iets op bedacht. In deze weken lezen we in het plakboek van Lucas en met kerstmorgen gaat het over geluk. Nu willen we u/jou vragen een foto door te sturen die wat jou betreft laat zien dat je toen gelukkig was. Uit je fotoboek, of Insta, of iets anders, recent of lang geleden: welke foto laat het meest jouw geluk zien? Stuur die door naar ds. Ruben Schep, 062759216, rubenschep@gmail.com. Zo vieren we toch samen kerst, maar daar hebben we je inbreng wel voor nodig!

Ds. Ruben Schep

Reserveren voor de kerkdienst weer ingevoerd…

Voorlopig is het reserveren voor het bijwonen van de kerkdiensten nodig. U kunt dit doen via: https://deoosterkerk.nl/home/corona/reserveren/ en wanneer u geen internet heeft via telefoon nummer: 06-1948 5634 (op vrijdag 10-18 en zaterdag 10-12 uur). Voorlopig gaan we nog steeds uit van 70 personen (exclusief medewerkers aan de dienst). Tevens is er geen gelegenheid meer om na afloop van de dienst koffie te drinken. De meeste activiteiten die na 17:00 plaatsvinden, zullen worden afgelast.

De dienst zal ook uitgezonden worden via de KerkTv.

Heeft u nieuws of informatie die voor de gemeenteleden van belang is, dan kunt u die sturen naar: deoosterkerk@gmail.com.

Wilt u zich voor deze nieuwsbrief aanmelden, stuur dan een email naar: deoosterkerk@gmail.com.

Ook u kunt aan de inhoud van deze nieuwsbrief bijdragen. Heeft u nieuws of informatie die voor de gemeenteleden van belang is, dan kunt u die eveneens sturen naar: deoosterkerk@gmail.com.
Heeft u de nieuwsbrief niet ontvangen, dan kunt u hem hier vinden.