Nieuwe collectezakken!

Zoals u/jou misschien al is opgevallen zijn er nieuwe collectezakken aangeschaft in de kleur die bij het nieuwe interieur van onze kerk past. Deze zijn tijdens de startzondag op 15 september in gebruik genomen.

We zijn op zoek gegaan of er andere mogelijkheden waren i.p.v. nieuwe collectezakken aanschaffen. En na wat googelen kwamen we op de site van collectezakken renovatie van de Elimkerk in Sliedrecht. Renoveren betekent dat de oude collectezakken vervangen worden door nieuwe en de houder wordt hergebruikt.

Als ‘diaconie’ hebben contact opgenomen en zo ontstond het idee om onze collectezakken inderdaad te laten renoveren. Er was keuze uit verschillende kleuren en deze kleur vonden wij het best passen bij het interieur van onze kerk. Dit alles in overleg met de kerkenraad.

Dus zijn de bestaande collectezakken  voorzien van nieuwe zakken en de handgrepen zijn geschuurd en opnieuw gelakt door Brenda Kranenburg, Gemeentelid van de Elimkerk. De opbrengst van de collectezakken-renovatie gaat voor 50% naar goede doel: stichting Open Doors en voor 50% naar de Elim kerk.

Het is misschien aardig te vertellen dat we zelf de collectezakken zijn gaan ophalen in Bleskensgraaf. We werden bij Brenda binnen genodigd en daar zijn we onder het genot van koffie en thee aan de praat geraakt over onze beide kerken. Een mooie ontmoeting vond plaats waar we dierbaar op terug kijken. Hoe mooi kan het zijn.

Elna Sollie,
Diaken Oosterkerk