Initiatief #Nietalleen

Corona trekt diepe sporen in Nederland. Het sociale leven valt stil, en het wordt moeilijker om hulp te ontvangen als je oud of hulpbehoevend bent. Daarom bundelen kerken en lokale (hulp)organisaties nu de krachten: via het platform nietalleen.nl worden mensen die hulp kunnen bieden en mensen die hulp nodig hebben bij elkaar gebracht.

Op veel plekken worden boodschappen gedaan of medicijnen gehaald, honden uitgelaten, belrondes onder oudere gemeenteleden gedaan en voedsel ingezameld voor de voedselbank. Het platform #nietalleen brengt al die initiatieven nu bij elkaar, zodat ze elkaar kunnen versterken.

Vanaf vandaag kunnen mensen die behoefte hebben aan hulp of een gesprek bellen naar 0800 1322. Zij worden dan gekoppeld aan het plaatselijke initiatief. Kent u mensen die behoefte hebben aan hulp? Laat hen dit nummer bellen of bel voor hen.

Op dit moment zijn de volgende organisaties aangesloten bij #nietalleen (de lijst groeit): verschillende kerkgenootschappen waaronder de Rooms-Katholieke Kerk en de Protestantse Kerk, CGK, GKv, NGK, EO, Stichting Present, Stichting HIP, Navigators, Kerk in Actie. Daarmee is een landelijk dekkend netwerk beschikbaar.

Als wijkgemeente De Oosterkerk hebben wij ons inmiddels aangemeld. Wanneer de hulpvragen binnenkomen, dan zullen we graag een beroep doen op de gemeenteleden van de Oosterkerk.