M25 – Zeven werken van Barmhartigheid

Tijdens de startdienst van 15 september werd het Thema: Together to get there al geïntroduceerd. Dit jaar willen we vanuit de commissie Vorming&Toerusting inzetten op ‘meer samen en ook voor elkaar doen’. Dat willen we doen we aan de hand van M25: De zeven werken van barmhartigheid. De naam M25 is afgeleid van Mattheus 25; in dit Bijbelhoofdstuk geeft Jezus aan hoe wij met andere mensen moeten omgaan en  elkaar kunnen helpen.

Thema van de maand

Van oktober t/m april zal er elke maand een van de zeven werken centraal staan. De eerste zondag van de maand is dan een themadienst. Per maand zal er ook een (diaconale) activiteit zijn die past bij het thema van de maand. De eerste themadienst is 6 oktober: ‘Dorstigen te drinken geven.’

Expertise inzetten

Vanaf januari willen we tevens elke eerste zaterdag van de maand een klus- of workshopochtend in de Oosterkerk organiseren. Er is dan ook oud papier verzamelen. Daarnaast willen ook andere praktische hulp gaan geven.  Er zal een oproep volgen of mensen een beroep hebben van waaruit ze een workshop zouden kunnen verzorgen. Bijvoorbeeld een automonteur die laat zien hoe je oliepeil moet checken en ruitenvloeistof kunt bijvullen. Of een fysiotherapeut die een workshop/ voorlichting valpreventie geeft aan ouderen. Of iemand die een computer of Ipad lesje kan geven.

Meer info over het jaarthema, M25, de maandthema’s en bijbehorende activiteiten volgt in de volgende Kerknieuws en online.

Namens Vorming en Toerusting,
Monirah Schep

Titel: De zeven werken van barmhartigheid
Vervaardiger: Joost Cornelisz. Droochsloot (Utrecht 1585 – 1666 Utrecht)