Kledingactie 31 oktober

Zaterdag 31 oktober organiseren we een kledinginzamelingsactie.  Tussen 09.00 -12.00 uur kunt u overtollige, goed draagbare, schone kleding bij de kerk inleveren.

Dit keer willen we daarmee de Reshare Store van het Leger des Heils in Rotterdam Noord steunen. Begin van dit jaar bezochten we met een aantal mensen uit de Oosterkerk deze winkel. We waren verrast. We zagen een prachtige overzichtelijke winkel en we spraken met een enthousiaste leidinggevende (Astrid).

Iedereen is er welkom: of je nu weinig te besteden hebt of graag tweedehands koopt vanuit duurzaamheidsoverwegingen óf omdat je iets unieks wilt.

Er werkt fijn personeel, met een luisterend oor en wat extra aandacht (en koffie) voor mensen die dat nodig hebben. De ReShare Store is een sociale winkel op een goede locatie, waar niemand met schaamte over de drempel stapt.

De zorg om het milieu is ook een belangrijk argument om goede kleding dóór te geven.  De productie van nieuwe textiel kost veel energie. Voor het vervaardigen van een kilo katoen is 17.000 liter water nodig!
Het Leger des Heils is zeer actief betrokken bij hoogwaardige textielrecycling.  Meer informatie hierover kunt u lezen op de website:  www.resharestore.nl.

Deze actie wordt samen met de Hoeksteenkerk en de Schenkelkerk gehouden.