Herinrichting van de Oosterkerk

Klussen en soppen 

We hebben een zeer mooie opkomst van het aantal mensen dat wil klussen en schoonmaken. En velen zijn ook al aan de slag gegaan. Super fijn! Het schema wisselt per week. Door weersomstandigheden, levertijden, uitloop en op sommige onderdelen juist vooruitwerken…Het meeste werk zal de komende weken nog in de schoonmaak zitten. Wat betreft het schoonmaken geldt dat er een regulier schoonmaak team is. We willen als aanvulling daarop – in de weken dat er veel stof/ vuil veroorzaakt wordt door de verbouwingsactiviteiten een paar mensen achter de hand hebben om bij te springen. Als aanvulling op het gewone team. Of om aan het eind van een kluszaterdag de stoelen gereed te zetten voor de viering van zondag en de toiletten even te checken. Nogmaals dank voor jullie opgaven en enthousiasme. We gaan met elkaar een leuke tijd tegemoet waarin we de kerk met de week zullen zien veranderen.

Geen cv, wel een liedboek 

Vanaf Pasen zal de verwarming het tijdelijk niet meer doen. Ook zullen we dan zonder orgel en zonder beamer zitten. Dat wordt zingen met andere ondersteuning en vanuit een liedboek. Neemt u het liedboek weer mee als u deze thuis heeft? In de kerk liggen er ook een aantal.

Bericht van de voorzitter

Vooraf hebben we als opzet voor de prijsvorming afgesproken om voor alle benodigde disciplines uitvoerig prijs te vragen en na beoordeling en vergelijk van de offertes, de uiteindelijke opdrachten, naast het vrijwilligerswerk, via Capelse Streekbouw BV (waarvan ik directeur ben) te laten verlopen. Deze opgezet is zo gekozen omwille van het flexibel kunnen inpassen van werk wat door vrijwilligers gedaan kan worden, de coördinatie van de uitvoering, toezicht, planning, en verzekeringen enz.  Nu dit deel van het werk erop zit en naast het vrijwilligerswerk ook het bouwbedrijf is begonnen is het raadzaam om zelfs maar de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen, het voorzitterschap van de bouwcommissie en directeur van het bouwbedrijf niet langer te combineren.
In de afgelopen bouwcommissie vergadering is er dan ook besloten om het voorzitterschap van de Bouwcommissie officieel over te dragen aan Aat Ouwehand, de Kerkrentmeester binnen de Bouwcommissie. Alles zal door blijven gaan zoals tot nu toe, maar door de splitsing ontstaat er een duidelijke scheiding tussen de verantwoordelijkheden van de opdrachtgever / Bouwcommissie en die van de opdrachtnemer / bouwbedrijf.
Als over dit bericht vragen zijn, dan kunt u mij natuurlijk altijd even aanspreken voor nadere uitleg.

Met vriendelijke groet,
Peter van der Knaap