Gevolgen aanpassing corona maatregelen

Woensdagavond 16 december heeft een afvaardiging van de Wijkkerkenraad met elkaar gesproken over de gevolgen van de lockdown voor de Oosterkerk.

We zijn unaniem van mening dat we als kerkelijke gemeente een voorbeeldrol hebben en ons willen houden aan de algemeen geldende richtlijnen die voor de gehele maatschappij van toepassing zijn om zo weinig mogelijk verplaatsingen te realiseren. Ook binnen de PKN wordt hiertoe opgeroepen.

Voor de Oosterkerk en voor u heeft dit de volgende consequenties:

De kerkdiensten zullen vanaf aanstaande zondag met alleen de hoogstnoodzakelijke medewerkers worden gevierd (koster, ouderling, diaken, voorganger, beamerteam en facultatief een lector en organist). We doen een beroep op de gemeenteleden om ook hun digitale bijdrage te blijven aanleveren. De kerkdienst is uiteraard rechtstreeks te volgen via de livestream via de KerkTV.

Het is helaas dus niet meer mogelijk om voor een kerkdienst te reserveren, zoals in de laatste maanden gebruikelijk was.

De kerstboom, als lichtpuntje in de wijk en de ingeleverde wensballen blijft ook in de eerste maand van 2021 staan. Eind januari worden de wensballen uitgereikt. We willen hiermee een clustering van gemeenteleden rondom de boom voorkomen tijdens de lockdown-periode.

Voor de geplande Top 2000-dienst verwijzen we u graag naar het digitale alternatief: -link-. Dit is een landelijk alternatief voor onze TOP2000 dienst die daarmee vervalt. We hopen dat we eind 2021 weer met z’n allen in de Oosterkerk kunnen genieten van de door u zelf ingebrachte nummers waar een bijzondere herinnering aan kleeft.

In deze periode zal dominee Ruben Schep zijn afwegingen tijdens het pastorale bezoekwerk met u delen. Stelt u het op prijs om het pastorale gesprek liever telefonisch of via het scherm te houden, dan houden we daar uiteraard rekening mee. In alle andere gevallen zal het bezoek met mondkapje aan huis kunnen plaatsvinden.

Namens de Wijkkerkenraad van de Oosterkerk,

Bert Wierenga