Renovatie van de Oosterkerk

icoon_herinrichting

Beste gemeenteleden van de Oosterkerk,

Op 11 juli kregen wij het bericht van de Algemene Kerkenraad van de Protestantse gemeente Capelle dat we toestemming hebben om de Oosterkerk te mogen renoveren. In de afgelopen weken zijn de voorbereidingen getroffen om ook bij de burgerlijke gemeente de vergunningen aan te vragen en naar verwachting kunnen we de bouwers in het najaar aan het werk zien.

De bedoeling is dat we tijdens de verbouwing gewoon in ons eigen gebouw blijven ‘kerken’.

De heren George Koolen en Cock van Buren van de Bouwcommissie bekijken alvast de aanpassing van de buitenkant. Het fraaie ontwerp van het beeldmerk voor de Oosterkerk is van Jeroen Brouwer(niet op de foto).

Voor nu een prettige zomer en met een groet,

Ruben Schep en Peter Kroon

Ps. de plannen kunt u zien op de website: via deze link is de brochure te vinden met het ontwerp. Ook is er van de presentatie van Pim van Dijk destijds (27 oktober 2016) een opname gemaakt. Deze kunt u via deze link bekijken.