Herinrichting van de Oosterkerk

Inzamelen van statiegeldflessen

Het doel van de diaconie is om in 1 jaar zoveel mogelijk geld op te halen voor het diaconale jaardoel vluchtelingenwerk Capelle a/d IJssel. Het leek ons een goed plan om vanaf Pasen een opvangbak in de kerk te plaatsen waar u uw statiegeld flessen in kunt deponeren zodat wij die in  kunnen leveren. De opbrengst hiervan is dan voor het jaardoel. We willen deze bak voorlopig laten staan tot einde zomer ongeveer. We hopen dat u enthousiast met ons mee gaat sparen.

Taarten bakken en verkopen voor Moederdag

Zondag 14 mei is het Moederdag. De diaconie wil hier een leuke actie aan koppelen voor het Jaardoel. Het leek ons een leuk plan om iedereen die creatief is taarten, cakes of koekjes te laten bakken om zich zo heerlijk uit te leven voor het goede doel. De bedoeling is dan dat we  op zaterdag 13 mei in de kerk een gezellige taartenwinkel  gaan maken van uw eigen gebakken taarten cakes ed.  U kunt uw taarten en baksel in leveren op zaterdag 13 mei tussen 10.00 uur en 11.00 uur. De taartenverkoop is dan tussen 11.00 uur en 12.00 uur Verder hopen we natuurlijk dat er dan heel veel bakkers en kopers komen.  Men ziet dan al die mooie uitgestalde lekkernijen  staan en kopen  dan wat  voor moeder, oma of gewoon lekker voor zich zelf. We hopen dan ook op veel bakkers en daarna kopers!!

Namens de diaconie
Elly v.d. Knaap