Bericht van de Bouwcommissie

icoon_herinrichting

Vlak voor de zomer werd door Peter Kroon de Bouwcommissie geïnstalleerd. De Bouwcommissie staat voor de uitbreiding van de kerk, de herinrichting en een stuk grootonderhoud. Na de zomer vonden twee bouwvergaderingen plaats. Er wordt hard gewerkt om de plannen die we hebben gereed te maken voor uitvoering. De constructeur heeft opdracht gekregen om de benodigde berekeningen te maken en slimme oplossingen te bedenken voor het constructieve gedeelte waar op het kruis op het dak toebehoort. Dit is nu afgerond en ingediend bij de gemeente. Daarna zijn we verder gegaan om de uitbreiding van de kerk bouwkundig uit te detailleren en worden de werktekeningen nu gemaakt. Er wordt tevens gekeken naar en nagedacht over onder de systeemplafonds, positie van de mobiele paneelwanden en daarmee verband houdende inrichting van de kerkzaal en ruimte voor het koffiedrinken c.q. ruimte vergaderzaal, diverse aansluitingen, raambekleding, de elektrische installaties etc. Het complete pakket dat nodig is voor de uitbreiding, herinrichting en een stuk onderhoud. Vele offertes werden al aangevraagd en er wordt druk begroot en gerekend. Tot zover gebeurt alles behoudens het constructieve deel, door de vrijwilligers van  Bouwcommissie. De Omgevingsvergunning (vroeger de bouwvergunning) is aangevraagd bij de gemeente en we wachten op goedkeuring. Zodra deze er is (we verwachten begin november) kunnen we de planning definitief gaan maken en u verder op de hoogte brengen over de ontwikkelingen. Wat u wanneer kunt verwachten.

De Bouwscommissie, Peter vd Knaap, Cock van Buren, Matthijs Frederiks, Ynt Heida, George Koolen, Andy Oenema, Gerard Erenstein, Aat Ouwehand en Monirah Schep